Prezentacje
       Aktualnosci
       Serwisy
       Platforma kontaktowa
       biurocentrum.pl
        Temat tygodnia

 2006-07-03
Zakupy przez internet
O ile łatwiej jest teraz znaleźć konkretny produkt w internecie, niż tradycyjnie – biegając po sklepach, chyba już każdy wie. I to w atrakcyjnej cenie. Z tych ułatwień korzystają nie tylko indywidualni klienci, ale przede wszystkim hurtownie i instytucje. Jednak niezależnie od odbiorcy z zamówieniami przez Internet wiążą się te same problemy i niebezpieczeństwa.
 
Pierwszą sprawą na jaką należy zwrócić uwagę to dokłdne sprawdzenie, czy obiekt naszego zainteresowania jest w rzeczywistości tym czego poszukujemy:
 
> Upewnij się, że oferowany Ci produkt, jest faktycznie tym, co zamierzasz kupić. Niedokładne informacje, brak symboli producenta, czy jakieś nieścisłości miedzy informacją sprzedawcy a producenta, powinny wzbudzić twoje podejrzenia.
> Wszystkie nadzwyczajne promocje, hasła np.: ”gwarantowany sukces”, „to nie jest trick” i inne rewelacyjne oferty, mogą służyć jako mydlenie oczu.
> Sprawdź, jakie będą koszty transportu przesyłki (kurierzy, cła, itp.)
 
Jeżeli jednak wszystko wydaje się być ok., sprawdzamy w jaki sposób rozwiązano składanie zamówienia i realizacje płatności:
 
> Czy połączenie jest zabezpieczone (szyfrowane)
> Co się stanie z naszymi danymi osobowymi
> Gwarancje i zabezpieczenie przesyłki
> Zabezpieczenia płatności, zwłaszcza, jeśli używamy karty płatniczej
> Jak jest sformułowana umowa, czy nie ogranicza naszych praw do późniejszej reklamacji
 
Jeżeli wszystko wygląda jak należy i złożyliśmy zamówienie, zawsze w ciągu 7 dni roboczych, możemy jeszcze z niego zrezygnować bez ponoszenia dodatkowych opłat, oprócz kosztów przesyłki, jeśli została już nadana.
 
Czasem jednak bywa, ze otrzymany towar, nie odpowiada naszym oczekiwaniom. Wtedy możemy go reklamować. W skardze wysyłanej sprzedającemu powinniśmy zamieścić:
> Datę złożenia zamówienia
> Cechy towaru
> Zapłaconą kwotę i formę płatności
> Przyczynę skargi
> Oczekiwania względem sprzedającego np.: wymiana towaru, czy zwrot pieniędzy
 
Całą naszą korespondencję dobrze jest dokumentować, np.: zatrzymując kopie w skrzynce pocztowej.
Jeśli nie jesteśmy sami w stanie skłonić sprzedającego do uznania naszej reklamacji, możemy zwrócić się o pomoc do Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich, składając u nich skargę. Jeśli to nie pomoże, zostają jeszcze sądy, ale nie jest to droga ani szybka, ani łatwa.


TP    

Więcej tematów tygodnia   

       Komentarze  [0]dodaj   
  FORUM

     
o nas | kontakt
NA SKRÓTY:    akcesoria biurowe, przybory do pisania, papier i druki, oprawy dokumentów, archiwizacja dokumentów, organizacja biura, koperty i opakowania,
pieczątki i datowniki, biurowe maszyny, konferencyjna aparatura, RTV urządzenia i sprzęt, telefonia stacjonarna, telofonia GSM, internet, komputery, meble-biuro,
czystość i sprzątanie, ochrona, catering, żywność z dowozem, naprawa i serwis