· Termin: 2018-06-18 - 2018-06-19
· Lokacja: Kraków, Małopolskie
· Cena netto: 1490.00 1290 zł (Rabat -200zł )
· Cena brutto: 1586.70 zł (Vat 23%)
Cele szkolenia
Szkolenie ma na celu pokazanie, że asertywność to zdecydowanie coś więcej, niż tylko mówienie "nie". Uczestnicy nauczą się, jak bez konfliktów wyrażać własne opinie i ich bronić. Poznają także sposoby na przyjmowanie ocen i radzenia sobie z trudnymi rozmówcami.
Korzyści dla uczestników
Główną korzyścią dla uczestników, jest kształtowanie przekonania, że dotychczasowe trudne sytuacje społeczne dają możliwość sprawdzenia swoich bezpiecznych granic. Zadbanie o swoje interesy, dobrą opinię i poczucie bycia wygranym to dodatkowa korzyść. Wzmocnienie, które uczestnik szkolenia dostaje poprzez pracę nad swoją świadomością
i pewnością, że sobie znakomicie w wielu sytuacjach biznesowych poradzi, co daje zadowolenie i siłę. Umiejętne wykorzystanie technik stwarza możliwość uzyskiwania przewagi w biznesie, szczególnie, jeżeli coś można zyskać. Satysfakcje dodatkowo daje realne wyobrażenie, jak zadbać o samego siebie w realiach zawodowych.
Program szkolenia
1. Istota asertywności a życiowe prowokacje:
• czym jest asertywność potocznie, a jakie jest właściwe rozumienie?
• sytuacje, które wyprowadzają człowieka z równowagi – sposoby ich neutralizowania,
• osoby, które wprawiają nas w zły nastrój – metody, na uodpornienie się i neutralne podejście.
2. Typy postaw nieasertywnych:
• temperament, osobowość, styl bycia – trening uważnej obserwacji,
• różne strategie stosowane przez oponentów,
• zachowania i nawyki w sytuacjach spornych oraz podczas wywierania wpływu.
3. Auto-diagnoza uczestników:
• jak reaguję w sytuacjach neutralnych i sytuacjach konfliktowych?
4. Asertywny monolog wewnętrzny – a jego zewnętrzne przejawy oraz blokady:
• jak kształtuje się nasze wyobrażenie i opinie o samych sobie od dzieciństwa do życia dorosłego,
• krytyczne momenty życiowe – czy doświadczenie nas osłabia, czy wzmacnia?
• mechanizmy obronne, a powszechnie stosowane metody w wychowaniu i edukacji,
• jakie wzorce zabieramy w życie dorosłe,
• co myślimy o sobie przed wystąpieniem publicznym, rozmowie o pracę, podczas zabiegania o dobry kontrakt lub podwyżkę.
5. Podstawowe metaprogramy a współwystępowanie asertywności:
• czym są metaprogramy i jak je stosujemy?
• pułapki myślenia i jednostronność myślenia,
• spojrzenie wielopłaszczyznowe, dla znalezienia alternatyw i ciekawych rozwiązań,
• jak wykorzystać świadomość metaprogramów innych osób dla wsparcia swoich interesów.
6. Zasady asertywnej komunikacji a podstawowe elementy wywierania wpływu:
• kiedy ktoś wywiera wpływ lub manipuluje?
• asertywne komunikaty, tworzenie bezpiecznej przestrzeni dla siebie i swoich wpływów,
• swoboda, relaks i dystans podczas prowokacji,
• prawo Fenstercheima – zastosowanie,
• zasady asertywne – jak i kiedy stosować?
7. Umiejętności asertywnego komunikowania się w sytuacjach napiętej atmosfery:
• jak rozładować napięcie wewnętrzne i otoczenia,
• chłodna dyplomacja i empatyczna otwartość.
8. Przyjmowanie pochwał:
• co myślimy o sobie, kiedy chwalą innych, a kiedy chwalą nas?
• budowanie swojej „marki” lub wizerunku osoby pewnej siebie, osoby sukcesu.
9. Asertywne wyrażanie ocen:
• sytuacje zawodowe formalne i nieformalne,
• kryteria obiektywności,
• właściwe i bezpieczne konstruowanie ocen,
• konsekwencja stosowanych znaczeń.
10. Zasady i sposoby asertywnej odmowy:
• jak odmówić, żeby nie zostać przyjętym, jak oponent?
• czy warto podjąć ryzyko i odpowiedzieć inaczej niż zazwyczaj? – praktyczny trening z informacją zwrotną,
• wyrażenie negatywnych uczuć,
• radzenie sobie z krytyką,
• obnażanie sformułowań nie wprost.
11. Techniki przekazywania konstruktywnej krytyki – uszczegółowienie.
12. Budowanie rozmów opartych na zasadach obopólnej satysfakcji i korzyści.
13. Ocena sytuacji i swojego potencjału – wykorzystanie inteligencji emocjonalnej.
14. Główne techniki asertywne i ich zastosowanie nie tylko w życiu zawodowym.
15. Trening metod okołoasertywnych w następujących zagadnieniach:
• dążenie do sukcesu – budowanie swojej pozycji w relacjach z innymi,
• rozwój osobisty oparty o asertywność – co mogę zmienić w swoim życiu,
• negocjacje, zakupy, sprzedaż – co zyskuje osoba asertywna
• presja autorytetu – czy wiemy, jak reagować i kształtować szacunek do nas?
• bezpieczna przestrzeń w pracy – czy granice stawiamy słowami, czy też niewerbalnie?
Organizator szkolenia:
Progress Project Sp. z o.o. Szkolenia i Doradztwo
· 02-229 Warszawa, Mazowieckie
· Światowa 22
· Telefon: 22 460 46 12
· Fax: 22 460 46 04
· Email: marketing@progressproject.pl
|